niedziela, 15 grudnia 2019

po wojnie

II wojnę światową Niemcy przegrały nie tylko wojskowo, ale też ekonomicznie. W sześć lat zeszli do poziomu życia Polaków przed wojną. Jednak trzeba przyznać, że dość szybko doszli do siebie. W jedenaście powojennych lat przeskoczyli gospodarczo Wielką Brytanię.Podczas wojny mocno straciła też Austria, której obywatele zaraz po wojnie żyli nawet poniżej polskiego przedwojennego poziomu. Średni PKB na głowę w 1946 r. wyniósł tam 3,39 tys. dol., tracąc w trakcie wojny 45 proc. O 41 proc. spadła gospodarka Japonii, o 47 proc. Rumunii, a o 35 proc. Węgier.
Z ofiar wojny, z racji tego, że nie ma polskich danych o spadku PKB na mieszkańca zaraz po 1945 roku, musimy napisać, że najbardziej dostało się Grecji. Najpierw zaatakowana przez Włochy, potem zdobyta przez Niemców. Teraz nie bez powodu to właśnie Grecja domaga się od Niemiec reparacji wojennych. W społeczeństwie wciąż są silne wspomnienia doznanych krzywd. Po danych widać, że krzywd bardzo dużych.
Mieszkańcy kolebki Europy zbiednieli przez wojnę średnio o 48 proc. Z miejsca na początku trzeciej dwudziestki w światowym rankingu PKB na głowę w 1938 roku Grecja spadła pod koniec trzeciej dziesiątki w 1946 roku.Jest oczywiście i druga strona medalu. Ci, którzy na wojnie zyskali. Na pierwszym miejscu są Amerykanie, którym średni PKB skoczył z 9,8 tys. dol. rocznie zaraz przed wojną do 14,47 tys. dol. zaraz po wojnie. Drugie miejsce wśród zyskujących zajmuje Kanada, potem są Wenezuela i Szwajcaria.Na wojnie najlepiej wyszli żydowscy biznesmeni z USA i bankierzy ze Szwajcarii ,a największym przegranym była Polska .Jeszcze w dodatku po wojnie nasi przyjaciele z za oceanu sprzedali nas Stalinowi .
Największy skok zamożności odnotowano jednak na Jamajce. Sprzedaż rumu zaraz po wojnie musiała ostro wystrzelić w górę, bo PKB na mieszkańca tego kraju wzrosło w sześć wojennych lat o aż 70 proc. W kolejnych latach nie było już tak pięknie i w 1950 roku dochód narodowy na mieszkańca był już dużo niższy niż w 1946 roku.nie sprzedali bo nie byo co sprzedawac. Jak mozna sprzedawac coc co nie istnieje i niewiadomo czy bedzie istniec. Pozatym Piolska powinna wkoncu dbac o siebie a n ie powolywac sie ciagle na silniejszego kolege: Napoleona, Francuzow, Angoli a teraz USA. Bo kolega zawsze moze nie zdazyc. Kosciuszko i kosynierzy sami walczyli o wolnosc, nie gwizdali na pomoc jakis Francuzow, Angoli.Najwięcej straciła wschodnia część Europy, dlatego że została zlikwidowana inteligencja. Dlatego dzisiaj jesteśmy bez własnego przemysłu. . Dlatego dzisiaj mamy Niemieckie banki, gazety, sieci sklepów.,wszystko jest w obcych rękach. A my sami jestesmy tania siła roboczą dla krajów zachodnich.czlowieku o jakiej ty polskiej inteligencji mowisz? w 1939 Polska przepychanie rur Pruszków   byla jednym z najbardziej zacofanych technicznie i cywilizacyjnie krajow w Europie. Stalin z ZSRR zrobil skok cywilizacyjny doganiajac Niemcow. W Polsce analfabetyzm na Podolu wynosil 75% na Kieleczczyznie 60%. Niemcy wymyslili samochod silnik wysokoprezny jeszcze w 19 wieku. Polska do tego czasu nie. Pierwsze kocerny chemiczno-farmaceutyczne w Niemczech, Szwajcarii, Austrii powstawaly pod koniec 19 wieku. W Polsce zaklady Azotowe w Tarnowie dzieki patentom Moscickiego-Szwajcara otwarto w 1936 roku. Polska miala tylko inteligencje humanistyczna, technicznej prawie zadnej. Jezeli miala to byla to inteligencja techniczna wyksztalcona w zaborach. Polska przedwojenna nie sprzyjala ksztalceniu inteligencji technicznej rozwojowi przemyslu i biznesu. Tak samo jak obecnie. Ksztalci sie miliony bezrobotnych teologow, psychologow, historykow, dziennikarzy i innych nierobow, ale ze swieca mozna szukac inzynierow budowlancow, konstruktorw (samolotow, aut, msilnikow odrzutowych, rakiet), inzynierow genetycznych itd. Polske tak jak Rosje i Chiny ucywilizowal komunizm. To  udrażnianie rur Pruszków  w PRL wszyscy byli wyksztalceni (1000 szkol na tysiaclecie), preferowane byly przedmioty techniczne, scisle i matematyczne, logiczne myslenie. Czy myslisz ze Rosjanie by slali dzis rakiety w kosmos gdyby nie konska kuracja naukowo-oswiatowa w ZSRR za Stalina? Albo czy dzisiejsze Chiny bylyby tak daleko gdyby Mao doslownie po trupach w ciagu 5 lat nie zlikwidowal 95%towy analfabetyzm? Indie, cala Ameryka Lacinska jest zacofana oswiatowo, cywilizacyjnie bo nie mialy fazy komunizmu. I nastepne 100 lat Indie beda sie ciagly za Chinami bo mieli Gandiego nie Mao Tse Tunga. Budde zamiast komuny.

handlowa wojna

Donald Trump wywiera na Chiny coraz większy nacisk. Cła zaczęły już działać z pełną siłą, a prezydent chce jeszcze odciąć drugą gospodarkę globu od niskooprocentowanych kredytów Banku Światowego.Prezydent Donald Trump wezwał w piątek Bank Światowy do zaprzestania udzielania kredytów dla Chin. To wszystko dzień po tym, jak międzynarodowy bank zaakceptował plan pożyczkowy dla Pekinu, nie zważając na obiekcje Waszyngtonu.
Bank Światowy w czwartek przyjął plan pomocy dla Chin o wartości od 1 do 1,5 mld dol. rocznie w postaci niskooprocentowanych pożyczek aż do czerwca 2025 roku. Plan zakłada stopniową redukcję obecnych pożyczek, które w ostatnich pięciu latach miały wartość średnio 1,8 mld dol. Dla gospodarki Chin to poważny cios, bo USA były głównym odbiorcą ich towarów. Jeszcze rok temu Amerykanie sprowadzili w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy towary i usługi z Chin za 447 mld dol. a wyeksportowali tam za zaledwie 102 mld dol. W tym samym okresie bieżącego roku import wyniósł 382 mld dol. a eksport 88 mld dol. Minus USA w obrotach handlowych z Państwem Środka zmniejszył się o aż 51 mld dol.

lament

Ja na za. ..piu pod Warszawą do 1 lipca 2019 płaciłem 14.50 za segregowane i 29.00 za nie segregowane od osoby. Od 1 lipca to już 25.00 za segregowane i 50.00 za nie segregowane. Mało tego zostałem zmuszony do segregowania bo ;ustawa nakłada na mnie taki obowiązek od 1 stycznia Szlag mnie trafia przy papraniu się z tymi śmieciami...Kopacz zgodziła się na politykę ekologii... Było dwa razy przesuwane terminy segregacji i kar za nie wywiazyeanie się... Gdzie system który miał to umożliwić. 8 lat rządził POkemonyOpłata od lokalu jest mocno niesprawiedliwa. 6 osobowa rodzina będzie płaciła tyle samo co emerytka. Poroniony pomysł. Ja mieszkam w wieżowcu 10 piętrowym i już widzę jak wszyscy segreguja....W Łodzi to 24 zł od osoby, a że wystarczy jedna osoba w bloku niesegregująca, to 48 zł od osoby. Od osoby, nie od mieszkania i nie od metrażu. W Łodzi, nie w stolicy. I ile to będzie dla rodzin pięcioosobowych lub więcej? Warszawa o tym chociaż pomyślała, radni z Łodzi mają to w 4 literach.Przecież ustawę śmieciową wprowadziło PO by zagraniczne firmy zarobiły na Polakach! Dz.U. 2013 poz. 228 Dziennik Ustaw2013poz. 228 Ustawa z dnia 25 stycznia 2013 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Tekst aktu: D20130228L.pdf Tekst ogłoszony: D20130228.pdf Status aktu prawnego:akt objęty tekstem jednolitym Data ogłoszenia:2013-02-19 Data wydania:2013-01-25 Data wejścia w życie:2013-03-06 Data obowiązywania:2013-03-06 Uwagi:Objęte tekstem jednolitym Dz. U. 2013, poz. 1399 z wyj. art. 2 Organ wydający:SEJMPlujacy jadem, a moze by tak ruszyc glowa i dotrzec do zrodla podwyzek hmmm ? Za ciezkie na wasze umiejetnosci. Przeciez Pisowy przekaz dnia juz poogladaliscie sobie w TVPiS i wszystko wiecie. Za chwileczke samorzady powiedza STOP za placenie za pincet o czasie, podczas gdy kaczy doverment daje im kase jak chce. To bedzie lament.

krytycznie o śmieciach

Średnia opłata na mieszkańca Warszawy zwiększy się w przyszłym roku z 9,5 zł do 38 zł i nie będzie związana z metrażem - zdecydowali w czwartek stołeczni radni.
Za było 40 rajców, przeciw zagłosowało 19 radnych, a jeden wstrzymał się od głosu. W praktyce ma to wyglądać tak, że będzie się płaciło ryczałt w wysokości 65 zł miesięcznie od mieszkania i 94 zł od domu jednorodzinnego.Przecież to jest ewidentnie biznes i polityka. Prywatnym (najczęściej) firmom, pozwala się na podniesienie cen, następnie robiąc za dobrego wujka i proponując dopłaty, wyprowadza się pieniądze z kasy miejskie do tychże firm. Naprawdę nikt tego nie widzi?
Stolica chce pomóc jednoosobowym gospodarstwom domowym. Zaplanowała w budżecie na przyszły rok 10 mln zł na dopłaty za wywóz śmieci dla takich gospodarstw.Nikt nam nie wmówić że białe to białe, a czarne to czarne. Już była w Europie jedna partia, która uznawala prawo tylko swojej partii i nazywala sie suwerenem narodu...Niestety skonczlyo sie to jak skonczylo...co Pan Jaki to by ci śmieci sam zabierał pomyśl trochę bo uwłacza to inteligentnym KObietom.Zobacz co się dzieje w koło obecnie to jak w tej piosence ale w koło jest wesoło prezes w domu małpa w zoo.Rozum w tym , jak i innych , przypadku polega na analizie danych - ustawa vs skutki. Posługiwanie się prostymi, wymyślonymi kalkami przygotowanych przez innych dla bezkrytycznych, nic nie wnosi.

niedziela, 27 stycznia 2019

dobrobyt

Najgorsze, że fatyczni wyznawcy totalitarnej opozycji zapominają, że twórcą obecnego dobrobytu emerytów jest SLD-PSL i opcja polityczna skupiona wokół Petru? Myślącym polecam odnalezienie wywiadu z 1999 r. w TVP z Petru dotyczącego reformy emerytalnej, którą stworzył?  Tak tak odłożysz, jak bank splajtuje to baj baj emeryturo. Jak kupisz ziemię i nie bedzie licznych następnych pokoleń baj baj emeryturo.
Aby miać bezpieczeństwo na starość trzeba mieć dzieci tak jak w XIX wieku i wcześniej.  w systemie są realne pieniądze ze składek emeryckich, podobnie jest w banku, kredyty dla Kowalskiego są wypłacane z oszczędności Malinowskiego- to też rodzaj piramidy. Tylko nie wmawia się Kowalskiemu że żeruje na Malinowskim, tak jak emerytom wmawia się że żerują na pracujących. Przypomnę jeszcze że każde pokolenie emerytów wypracowywało przez lata wzrost PKB którego beneficjentami są odpowiednio młodsze pokolenia. Więc przypisywanie emerytom swoistego pasożytnictwa jest nieuczciwe z gruntu.myślisz, że ilość ziemi uprawnej się nagle zwiększy, zasoby ryb, żywności wzrosną gwałtownie, ilość gazu i ropy też wzrośnie i innych surowców energetycznych? A może ludzkość zrozumie, że zasoby Ziemi są ograniczone? Jest nas za dużo. Wojna o surowce i ziemię już trwa.
A pamietam, że kiedyś było nas 3mld z hakiem a teraz 7mld i wszystko chce żreć, mieszkać i mieć ciepło w dooope. Albo ziemia albo nicość dla ludzkości. Dinozaury też wygięły.Przecież kiedy autor pisze, że w 2070 roku będzie mniej ludzi w wieku produkcyjnym, to chyba można dość łatwo wyciągnąć wniosek że mówi o sytuacji w której trend się utrzyma? https://przepychanie.com.pl
Może trend się nie utrzyma, może nagle ludzie zaczną się rozmnażać na potęgę albo dzięki antyszczepionkowcom dzietność drastycznie spadnie. Tego nie może wiedzieć, wiec przedstawia sytuacje najbardziej prawdopodobną.Kraj miodem płynący .Forty Trampa ,helikoptery przyjażnie zaoceaniczne tworzenie wroga z prawej i lewej hura w TV a nam na kalekich ,emerytów nie ma grosza .Dobrze się bawicie Nam się należy ,należy się glapińskiemu , koleżankom żyć nie umierać .Dobra zmiana

przyszłe

Uczynimy wszystko że będziecie wracać i co zrobili w tym kierunku, również mogli urealnić płace przez tyle lat, co by dawało większe emerytury i co uczynili w tym kierunku Jak podkreślali minimalna płaca to zbawienie dla gospodarki , pytam jakie zbawienie,nie chce mi sie wierzyc ze nie jestes w stanie odlozyc miesiecznie 100 czy chocby nawet 50 zl... no ale na plazmowy tv i najnowszy szajsfon zawsze musi starczyc co nie ?Z czego odkładać, jak ma się kredyt na dom lub mieszkanie, samochód i inne wydatki i to co się zarobi idzie na bieżące wydatki. Jak się zarabia ponad 6tys to można odkładać ale ile procent ludzi w Polsce tyle zarabia 2% a reszta z czego ?Wiele osób cieszy się że doszło do zmiany wieku emerytalnego, na poprzednio obowiązujący. Często np. 62 latek nie jest w stanie wykonywać prac fizycznych tak jak poprzednio wykonywał. Pracodawca go zwalnia. Przez kolejne 3 lata trochę dorabia, przejada to co udało mu się odłożyć na tzw. czarną godzinę ,lub się wyprzedaje aby związać koniec z końcem. No i w końcu w wieku 65 lat przechodzi na upragnioną emeryturę.Tylko jak odłożyć np. 720 000 zł tak by przez 20 lat pobierać 3000 zł miesięcznie (20 lat to 240 miesięcy • 3000zł = 720 000 zł) lub więcej bo nie wiemy ile lat będziemy żyć na emeryturzeW latach 80 z naszych emerytur faktycznie zostawało trochę pieniążków w portfelu,ale to tylko dlatego,że nic za te pieniądze nie można było kupić bo nic w sklepach nie było,a by kupić jeansy w pewexie to trzeba było dwie emerytury na dolary,czy bony wymienić.Własnie w zus odkładasz na przyszłą emeryture !!! masz pretensje że emerytury będą niskie więc odkładaj więcej sam i nie narzekaj czemu nie odkładasz!!! zapewne dlatego że mało zarabiasz?! Zapewne bez przymusowego zus sam niczego byś nie odłozył na przyszłość

dodatek

Poprzewracało się w d... z tego dobrobytu. Mateuszek wyjaśnił wam przecież podczas kolacji u Sowy co trzeba zrobić - rewolucje albo wojnę żeby ludzie docenili co mieli. Tak planuje pisi syn. Czy ty człowieku myślisz? Nie nauczyli ciebie matematyki że piszesz takie bzdury? Gość odjechał kompletnie. Tak dla polityków zawsze będzie emerytura lepsza bo więcej zarabiają i od tego płacą większe podatki i składki. Ty dostajesz mało to od tego mało płacisz. Jak wiemy wielu poszło jeszcze dalej i pracowało na umowy zlecenia. Czyli nic nie płacili. A telewizornie i media pisały że tylko lenie nie pracuja nawet za takie wynagrodzenie. Oj będzie wielki krzyk jak dojdzie do tego że zaczna liczyc gdzie ich emerytura. Zrozum jeden z drugim że pracując na czarno i dostając w łape kasę tak naprawde nie oszukujesz państwa ale siebie jak dojdziesz do wieku amerytalnego. W dodatku wiele elementów wynagrodzenia to dodatki nie nieozusowane. To dlatego potem jest nędza. Nawet w najbogatszych państwach jest bieda.Ten kto podróżuje po świecie docenia to jak żyje się Polakom. Kto nie  http://naprawa-kanalizacji.pl  potrafi tego docenić niech wybierze się w podróż do Ameryki Płd.,Afryki,części Azji Pokolenie lat 80 czy 90 niech zapomną o godziwej emeryturze ZUS szkoda że ten twór wogóle istnieje jak sami sobie nie odłożymy nikt za nas tego nie zrobi żadne ZUSY PPK czy OFE Uczynimy wszystko że będziecie wracać i co zrobili w tym kierunku, również mogli urealnić płace przez tyle lat, co by dawało większe emerytury i co uczynili w tym kierunku Jak podkreślali minimalna płaca to zbawienie dla gospodarki , pytam jakie zbawienie,Nie nauczyli ciebie matematyki że piszesz takie bzdury? Gość odjechał kompletnie. Tak dla polityków zawsze będzie emerytura lepsza bo więcej zarabiają i od tego płacą większe podatki i składki. Ty dostajesz mało to od tego mało płacisz. Jak wiemy wielu poszło jeszcze dalej i pracowało na umowy zlecenia. Czyli nic nie płacili. A telewizornie i media pisały że tylko przepychanie kanalizacji    lenie nie pracuja nawet za takie wynagrodzenie. Oj będzie wielki krzyk jak dojdzie do tego że zaczna liczyc gdzie ich emerytura. Zrozum jeden z drugim że pracując na czarno i dostając w łape kasę tak naprawde nie oszukujesz państwa ale siebie jak dojdziesz do wieku amerytalnego. W dodatku wiele elementów wynagrodzenia to dodatki nie nieozusowane. To dlatego potem jest nędza.