niedziela, 11 lutego 2018

materiał

Pionowego faktycznie lepiej unikać w rejonie szkód górniczych ale poziomy (jeśli masz miejsce) bym rozważył. Koszt robocizny poziomego w firmie, która będzie uruchamiać moją pompę to chyba jeśli dobrze pamiętam ok 3000zł plus materiały i koparka. Z tym, że ja go robię własnoręcznie.
Jeśli stać cię teraz to myślę, że warto zainwestować w sporo niższe rachunki niż przy pompie powietrznej.A ty jesteś pewien, że nie sprzedajesz PC gruntowych? Bo twierdzisz, że jesteś klientem, który wybrał PC gruntową ale pomimo zerowego doświadczenia praktycznego (twoja PC jeszcze nie dział) wcinasz się w każdy wątek polecając pompy gruntowe?niejeden "obiektywny klient" się pojawiał, który po jakimś czasie okazywał się sprzedawcą czegośtam (w tym przypadku PC gruntowych. Stąd moja podejrzliwość. A jeżeli jesteś faktycznie dopiero przyszłym posiadaczem PC gruntowej to zadaj sobie pytanie: na jakiej podstawie doradzam innym w tym temacie? Sam nie mam PC ale już wszystkie rozumy pojadłem? Nawet instalator PC powietrznych i gruntowych wie mniej ode mnieZakładam, że albo mam pecha i nikt nie ma podobnego domu z pompą powietrza albo są z nią problemy i nie chce polecić lub - najprawdopodobniej - nawet jak ma i jest OK to nie czyta bądź nie chce mu się napisać Ja też jestem z podobnej okolicy (20 km od Katowic) i mam praktycznie dokładnie takie samą specyfikację domu jak Ty (a w zasadzie będę miał ponieważ dopiero będziemy zaczynać budowę). Dlatego tez od kilku miesięcy śledzę pilnie dział "Pompy ciepła". Też cały czas się zastanawiam pomiędzy pompą gruntową a powietrzną. Jednak dzisiaj na 90% wiem, że będę chciał zainstalować albo Atlantica albo Nibe. Dlatego zamierzam najpierw wykonać OZC a później zapytać kolegę jak i w którym miejscu wykonać przepusty aby nie mieć później problemów z przyłączeniem bądź to DZ bądź jednostki zewnętrznej. Oczywiście poproszę go również o ofertę i zobaczę jaka będzie różnica pomiędzy powietrzną a gruntową.

Z dotychczasowej lektury też zauważyłem, że jest tu niewątpliwym autorytetem, (co więcej jako instalator miałby do mnie chyba najbliżej)
ale przed opiniami ekspertów chciałem poznać opinie użytkowników pomp w podobnych domach.

Czas mnie niestety coraz bardziej nagli pogotowie wodno-kanalizacyjne i w tym układzie ponieważ użytkownicy milczą pozostaje fachowiec.

Miki jeżeli masz chwilę i zajrzysz do tego posta to chciałbym poznać Twoją opinię i ewentualną propozycję pompy.

Oczywiście mile wile widziane są również wskazówki innych ekspertów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz