niedziela, 11 lutego 2018

rezultat

Fajnie, że odezwał się miki. Daj znać jakie będą rezultaty.
W każdym razie do PC (jakakolwiek nie będzie) chcę zrobić bufor i kominek z płaszczem wodnym. Wstepnie myślę o Nibe 1145 ale zobaczę jaka będzie różnica w cenia w stosunku do Atlantica (oczywiście uwzględniając odwierty). generalnie patrząc na kierunek na rynku, wszystko idzie do pomp PW szzcególnie, że na Górnym Śląsku bardzo często sa problemy z akceptacją przez urzędy odwiertów. Kolektory płaskie są zawsze najlepszą alternatywą ponieważ pracują podobnie jak odwiert ,a mozna je wykonac nawet samodzielnie po niskich kosztach. Pompy PW pomimo faktu coraz wyzszych sprawności dla układów EVI 3 typów nadal przegrywają z pompami gruntowymi i tu nic jak widac w ciągu najbliższych 10 lat sie nie zmieni pomimo dość silnej argumentacji.W sumie ze strony WUG'u nie powinienem mieć problemów z odwiertami ponieważ ta dzielnica jest położona poza granicami byłych i czynnych kopalń.zaproponował Atlantic 16,0 kW /seria Excelia Tri/ (ustaliliśmy, że jak się będę bardzo upierał zrobimy 11kW). Ja posiadam domek około 225m2 jest dobrze ociepliny, wszystko w podłogówce, a do tego zbiorniczek firmy Galmet. Na początku się zastanawiałem jaka pompę wybrać. Szukałem w Internecie i pierwsze wyskakiwały mi Hydro-Tech, Stiebel Eltron, Skeip itd. W hurtowni podpowiedzieli mi że firma Galmet z której zamówiłem zbiornik również posiada PC. Wiec pierwsze co to tel. do technicznego i zaczęła się rozmowa. chłopacy dobrali mi pc, podpowiedzieli mi jak zamontować wszystko a że jestem złota rączka tak przynajmniej mówi mi moja żona więc sam postanowiłem ją zamontować oczywiście pod nadzorem galmetu. Odwierty zrobiła mi zaprzyjaźniona firma a z resztą to już sobie sam poradziłem. Wracając do producenta to miałem trochę wątpliwości bo firma bardziej jest znana ze zbiorników niż z pc no ale ich pomoc naprawdę nie odbiegła od firm które już siedzą w tym od 15 lat. Pompa w tym roku miała swoje pierwsze urodziny i powiem ze zasłużyła na tort i to duży, bo koszty naprawdę zaskoczyły, aż ucałowałem żonę. Ja mieszkam niedaleko Poznania więc raczej nie pomogę Ci jedynie mogę zaproponować sprawdzony produkt a co do wykonania na pewno by Ci galmet pomógł z tego co wiem to można zadzwonić do handlowca jest obeznany w terenie i zna firmy zajmujące się montażem.
Może jeszcze za wcześnie na  klimatyzacja w Warszawie wnioski ale jak na razie potwierdzam wszystkie pozytywne wpisy dotyczące mikiego (wszystko rzeczowo konkretnie i szybko - ekipa już dzisiaj pracuje)

Tak naprawdę wciąż chodzi mi po głowie różnica w zużyciu prądu między 11kW a 16kW ale miki zapewnił, że przy dodatnich temperaturach zużycie będzie niemalże takie same, a jedynie przy większych mrozach 16kW będzie ssać nieco więcej - mam nadzieję, że to się sprawdzi bo jako laik zakładałem (po oznaczeniach) wyższe zużycie 16stki.

Co do kolektora poziomego to jest to jakieś wyjście ponieważ mam 1200m2 ogrodu, warunki chyba nie najgorsze - woda gruntowa na poziomie 2m, piaski i gliny. Chodzi o to aby żona nie suszyła mi głowy, że nie może zrobić sobie jakiegoś skalniaczka albo posadzić dwóch krzaczków (dużych drzew na pewno nie będzie). Ale może wyjściem z tej sytuacji jest pewne przewymiarowanie DZ?

Przy PW z dostępnością i wykonaniem DZ jest najmniejszy problem (i koszt też).

Więc generalnie mam taki plan aby po zrobieniu OZC poprosić o przedstawienie ofert na takie trzy warianty i wtedy będę liczył co się bardziej opłaca.

Ja wczoraj dopiero złożyłem wniosek o PNB. Jak wszystko się ładnie zgra to ruszam końcem sierpnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz